Zanim internet stał się najważniejszym medium, to telewizja dyktowała warunki muzycznym twórcom – i przez długi czas nie chciała do siebie dopuścić artystów rapowych. Podobnie zresztą było z markami nawiązującymi współprace z muzykami, ale z czasem się to zmieniło. Ostatnim razem opisywaliśmy współprace, które zaowocowały powstaniem indywidualnych utworów. Dzisiaj na warsztat weźmiemy te, które mogliśmy obserwować w telewizji.
Kliknij i promuj swój rap w naszych mediach
8 występów raperów w reklamach telewizyjnych
Kukon x Hodak – Online / T-Mobile
- Wszystkie myśli zapisuję w chmurze. Za wysokie pingi, ale to tylko tunel. Zamykamy licznik, oczy na klawiaturze. Wysyłam Tobie link i może Cię przekieruje. – Osoby, którym seans wiadomości przerwały te wersy z pewnością się zdziwiły. To właśnie w reklamie T-Mobile po raz pierwszy mogliśmy usłyszeć wspólny numer Kukona i Hodaka.
Panowie działali wcześniej wspólnie w ramach akcji Puma Talents: wówczas powstały numery „matrioszki” oraz „Inny świat”. W reklamie T-Mobile poświęconej 1200 GB internetu za darmo usłyszeliśmy wersy z „online”, który finalnie pojawił się na kanale Piękny Syf kilka miesięcy później.
Pezet x Małolat – Pragniesz / Sprite
Fragment utworu „Pragniesz” można było usłyszeć w reklamie marki Sprite, z którą Pezet do dzisiaj kontynuuje owocne współprace. A kilka lat wcześniej w duecie z Małolatem wzięli udział w kampanii pod hasłem „Sprite – Born to RFRSH”. Kawałek pojawiający się w reklamie został włączony do reedycji albumu „Dziś w moim mieście”. Fani Tedego chętnie wracali do znamiennych słów z przeszłości.
- Gratuluję ci umowy ze Sprite’em, naprawdę fajna opcja. Fajnie, że z Funky Filonem możecie razem promować ten napój – mówił Onar, kolega Pezeta ze składu Płomień 81. Tede mówił o satysfakcji jaką czuł, gdy Pezet wiele lat później zrobił to samo, za co jego wcześniej krytykowano.
Fisz – Kampania Niech żyje dom / IKEA
Współpraca jaką marka mebli i wyposażenia wnętrz IKEA zrealizowała z Fiszem jest dość wyjątkowa. Chociaż do kampanii pod hasłem „Niech żyje dom!” zatrudnili muzyka, współpraca jest wysoce niemuzyczna. Fisz w spotach reklamowych wcielił się w rolę narratora, użyczając głosu.
Trzeba przyznać, że marka miała nosa do tego wyboru. Fisz świetnie odnalazł się w roli lektora, czego mogliśmy się spodziewać po kultowych storytellingach, które regularnie przewijały się w jego twórczości. Było jasne, że będzie wiedział jak sprawić, by wybrzmiał przekaz hasła „Życie to zmiany – zrób na nie miejsce”.
Sokół, Pezet, Sitek i Żabson – Projekt TYMCZASEM / piwo EB
Marka EB mogła mieć mocny udział w popularyzacji istnienia raperów w przestrzeni telewizyjnej. Projekt TYMCZASEM miał za zadanie udowodnić, że poszukiwanie i poznanie siebie ma ważne znaczenie w naszym życiu. W tym celu zrealizowali cztery telewizyjne spoty i zaprosili do udziału w nich po dwóch reprezentantów starej szkoł (Sokół, Pezet) oraz newschoolowców (Żabson, Sitek).
„Mogę wszystko”, „Ukryty w mieście krzyk”, „Piroman” oraz „Chcemy być wyżej” zaaranżowane na nowy sposób do dzisiaj zebrały ponad 100 milionów wyświetleń na YouTube. Spoty emitowane były zarówno w stacjach ogólnopolskich oraz kanałach tematycznych. Tak się robi hałas w mediach.
B.R.O. & The Smarcoole – Bunt
B.R.O. wraz z zespołem The Smarcoole odpowiada za powstanie czołówki nowego serialu. „Bunt” zadebiutował w poniedziałek 31 stycznia na TVN oraz Playerze i co ciekawe – B.R.O. udzielił się we wspomnianej produkcji również aktorsko.
- Czekałem długo aby móc się z Wami tym podzielić. Zobaczycie mnie na ekranie w nowym serialu TVN pt. BUNT. Dodatkowo brałem udział w powstawaniu piosenki czołówkowej, do której dograłem swoją zwrotkę. Nie będę ukrywał, że całe przedsięwzięcie było dla mnie zupełnie nowym wyzwaniem, ale również mega zajawka – opowiadał B.R.O.
Żabson – Nie z tego świata / Samsung
Szef INTERNAZIOMALI współpracuje z Samsungiem już dłuższy czas. I chociaż wspomniana kampania nie była docelowo ukierunkowana na telewizję, warto o niej wspomnieć. Żabson reklamował model Galaxy Z Flip 4: stworzył utwór, teledysk i zaprojektował akcesoria dedykowane urządzeniom Galaxy.
- Nasz ambasador idealnie odzwierciedla cechy i dążenia użytkowników Galaxy Z Flip4: „chcę i zrobię to” – opowiadała Magdalena Sielachowicz-Nowakowska, odpowiedzialna za organizację kampanii.
W ramach współpracy powstała pierwsza w Polsce reklama w formacie 3D Digital Out Of Home: format zadebiutował 5 kwietnia na narożnych ekranach na budynku hotelu Marriott w Alejach Jerozolimskich w Warszawie.
Kacperczyk – Niebieskie ptaki / IKEA
Bracia Kacperczyk coraz mocniej wypływają na szerokie wody, czego efektem są nie tylko udziały w największych festiwalach. Braterski duet do współpracy zaprosiła IKEA, by wraz z nimi zrealizować spot 60 stopni w ramach kampanii „Życie układa całe życie”.
- Kto powiedział, że musisz być w życiu tylko jedną osobą i że nie możesz zmieniać tego, co już ustalone?– słyszymy w spocie, a marka podpisuje się pod słowami kolejnym komunikatem: – Dziś wciąż chcemy się definiować na nowo i odkrywać to, kim jesteśmy. Posiadanie kilku tożsamości, to coś naprawdę wyjątkowego, a poszukiwanie własnej życiowej drogi to często akt odwagi.
Mezo & Tabb feat. Kasia Wilk – Ważne
Psst… Jako bonus, dorzucamy jeszcze jeden materiał dla tych, którzy dotarli do końca tekstu. Gdybyśmy wam powiedzieli, że utwór Mezo „Ważne” posłużył za podkład muzyczny do spotu reklamowego Socjaldemokracji Polskiej, partii byłego marszałka Sejmu, Marka Borowskiego, to byście uwierzyli? Nie? No to patrzcie.
Zobacz też, jak raperzy oceniają teksty Słonia. Wjechała najnowsza kompilacja z programu Oceń Wersy.