fot. @ciociaewaaa_foto

Wytwórnia BOR Records założona przez Palucha to obecnie jedno z najlepszych miejsc do wydawania rapowych albumów. Ich kanał na YouTube liczy blisko 1,4mln subskrybentów, a jeśli chodzi o ilość wyświetleń wszystkich materiałów – od momentu założenia (14.06.2010) zgromadziło się ich ponad miliard! Podobnym wynikiem może pochwalić się również Kali, który w ubiegłym tygodniu został… „miliarderem” |info!|.

Pod względem odsłon, prym wiedzie oczywiście Paluch, który jest niepodważalnym numerem jeden ekipy BOR. Kto wyróżnia się jeszcze oprócz właściciela labelu? Jest to Szpaku, który przebojem wdarł się na polską scenę hip-hopową. Najpopularniejszymi utworami (TOP3) w serwisie YouTube obu artystów są: „Gdybyś kiedyś”, „Szaman” i „Bez strachu”, a także „Hinata”, „Oddajemy krew Wampirom” i „UFO”. Warto dodać również, że ich wspólny numer „Kontrola jakości” ma już 36,6mln wejść.

Paluch skomentował ten fakt zachowując względny spokój: – Miliard wyświetleń na kanale w czasie mega popularności YouTube – czy to jest super osiągnięcie? Patrząc na resztę Europy – myślę, że nie ma czym się podniecać. – powiedział w rozmowie z Bartkiem Strowskim dla najnowszego numeru magazynu newonce.paper.

Poznaniak jako przykład podał niemieckie „podwórko”, na którym prym wiodą, m.in. GZUZ, Bonez MC, czy Raf Camora: – (…) widzę raperów za granicą, jakie labele otwierają, jakie koncerty grają. Co jest sukcesem? Cieszę się tym, co mam, ale nie będę się nadmiernie ekscytował, bo sto pięćdziesiąt kilometrów stąd, w Niemczech, masz raperów, którzy są parę leveli wyżej pod każdym względem. Żyjemy w dużym kraju, tworzymy popularną muzykę, a żaden raper nie ma miliona na Instagramie (śmiech). Kiedyś porównywałem się do kolegów z podziemia, dziś chyba musimy myśleć w skali europejskiej.

W tym roku nakładem wytwórni BOR Records ukazały się solowe albumy takich raperów, jak: Joda – „OrientOrient” i Kobik – „Opus Dei”. Prawdopodobnie w najbliższych miesiącach na światło dzienne wyjdą również kolejne projekty od Palucha i Szpaka.

 

Facebook Comments
PODZIEL SIĘ