Minęło już nieco czasu od zestawienia, w którym zaprezentowaliśmy 10 numerów, które zdobyły milionowe wyświetlenia bez teledysków. Najpopularniejszy spośród nich ma w tym momencie ponad 83 miliony wyświetleń. Zachęcamy do zapoznania się z poprzednią listą… A na dzisiaj skompletowaliśmy kolejną dychę numerów, które cieszą się popularnością w serwisie YouTube, mimo że nie zrealizowano do nich teledysku.
Kliknij i promuj swój rap w naszych mediach!
Mata – GOMBAO 33 / 48 milionów wyświetleń
Dzisiejszy zwycięzca to autor idealnej playlisty dla maturzystów. „100 dni do matury” było więcej niż udanym debiutem – wraz z jego następcą „Młodym Matczakiem” uzyskał już status diamentowej płyty. Na albumie znalazły się takie hity jak „Schodki”, „Biblioteka Trap”… czy właśnie „GOMBAO 33” nagrany wspólnie z kolegami ze składu o tej samej nazwie.
Mata wraz z kolegami: Wygusiem, Szczepanem, Adamem i Tadeo nazwali swoją grupę od dania z chińskiej knajpy. „Gong bao” w odrobinę zmodyfikowanej formie zostało wzbogacone o numer 33. Nawiązuje on do Gimnazjum im. Stefana Batorego, do którego wspólnie uczęszczali.
PRO8L3M – Ground Zero / 46 milionów wyświetleń
Tylko jeden utwór PRO8L3Mu cieszy się większą popularnością od „Ground Zero” – jest to „Molly”, która uzyskała 48 milionów wyświetleń. Co ciekawe, „Ground Zero” to również tytuł płyty PRO8L3Mu, ale nie tytułowy numer znalazł się jedynie na preorderowej wersji albumu.
Rzecz jasna finalnie panowie zdecydowali się opublikować ją w sieci – i zrobili to z korzyścią dla siebie samych, jak i słuchaczy. Elektroniczny podkład i hipnotyzująca nawijka Oskara trafiły w gusta wszystkich słuchaczy.
Kubańczyk – LADY PANK / 45 milionów wyświetleń
Jeden z najpopularniejszych numerów Kubańczyka pochdodzi z 2018 roku i żeby wykręcić 45 milionów wyświetleń, nie potrzebował niczego poza brzmieniem. Jedyny, który przebija go zasięgami jest remix utworu Krzysztofa Krawczyka „Ostatni raz zatańczysz ze mną” do udziału w którym zaprosił go Tribbs.
„Lady Pank” doczekała się nawet kontynuacji w formie numeru „Lady Pank 2”. Był to numer zwiastujący kolejną płytę Kubańczyka zatytułowaną „Młody Kot”. Utwór był ukłonem w stronę fanów i znalazł się jedynie na preorderowej wersji płyty.
O.S.T.R. – Mówiłaś mi / 37 milionów wyświetleń
- Ile deszczu musi spaść, by brat oczyścić Ziemię? Ile wersów musisz znać, by raz spojrzeć na siebie? Ile grzechów kusi nas, by świat spełnił marzenie? Ile szczęścia może dać jedna chmura na niebie? – To jeden z tych refrenów, które kojarzą nawet osoby kiepsko zaznajomione z klasyką polskiego rapu.
Legenda polskiej sceny rapowej, O.S.T.R. notował dziesiątki milionów wyświetleń pod wieloma numerami. Najpopularniejszy pozostaje jednak utwór, do którego nie powstał żaden teledysk. Co ciekawe, „Mówiłaś mi” pojawiło się także na soundtracku do Galerianek – do której raper z Łodzi nagrał całą ścieżkę dźwiękową.
Mata – 100 dni do matury / 34 miliony wyświetleń
- 100 dni do matury krzyczała mi matka i miałem się uczyć, a wyszło jak wyszło i ziomalu sprawdzaj. I miałem marzenia i miałem marzenia i poszło jak z płatka – rapuje Mata i trudno się nie zgodzić z jego słowami, spoglądając na dwa diamenty w jego dorobku.
Słowa z refrenu były dobrze wcześniej znane słuchaczom wtedy dopiero budującego własny fanbase artysty. Stanowią one followup do utworu, który powstał jeszcze w ramach akcji SB Starter „Biblioteka Trap”. Teledysk do niej zrealizowany został… w gabinecie profesora Matczaka. To się nazywa wsparcie rodzica.
Quebonafide – BUBBLETEA / 32 miliony wyświetleń
Nie tak łatwo dotrzeć do filmu, który aktualnie jest schowany na kanale jako niepubliczny. „Bubbletea” w duecie z Darią Zawiałow jako cieszący się największą popularnością numer z „Romantic Psycho” doczekał się teledysku.
By nie zabierać zasięgów zrealizowanemu klipowi, wersja bez niego została ukryta, ale mimo to słuchacze zdążyli wyświetlić ją aż 32 miliony razy. Co ciekawe, jest to więcej niż udało się teledyskowi, który do dzisiaj został odtworzony 26 milionów razy. Na Spotify też istne trzęsienie: 56 baniek streamów i wciąż rośnie.
SB Maffija – Hotel Maffija / 30 milionów wyświetleń
Co to była za akcja! Jeśli cokolwiek dobrego możemy wspminać po wybuchu pandemii koronawirusa, to właśnie muzyczne dokonania na rodzimej scenie. Mimo że branża została pozbawiona możliwości występów na koncertach i festiwalach, nie powstrzymało ich to od podjęcia innych kreatywnych działań.
Efekty? Oczywiście akcja #hot16challenge2, w ramach której po długiej nieobecności mogliśmy usłyszeć Kubana czy Guziora. W dodatku cały SBM Label zmotywował się do wyjazdu, w ramach którego powstał cały album – a w tym roku doczekaliśmy się kontynuacji. Cały skład musi być zadowolony z wyników, bo „Hotel Maffija 2” pokrył się już potrójną platyną. Diament za wspólną płytę – to będzie coś.
Jan – Janek nie jest wcale / 27 milionów wyświetleń
Jeszcze zanim nieodłączną częścią ksywy reprezentanta SBM Label stało się „rapowanie”, wypuścił on do sieci numer, który do dzisiaj pozostaje ulubionym utworem wielu z jego fanek. Jak dotąd, jedynie „Wybory” z gościnnym udziałem Guziora i Szpaka (oraz zrealizowanym klipem) zebrał więcej wyświetleń: aktualnie ma ponad 30 milionów viewsów.
- Inna sprawa, że cię serio lubię i szanuję, uwierz, nie mam złych intencji, Janek nie jest wcale… – rapuje w refrenie Janek. Jak się pewnie domyślacie, zostawił on miejsce dla publiczności na koncertach, by wykrzyczeć dopełniające rymu „chujem”.
Taconafide – Art-B / 23 miliony wyświetleń
Na liście nie mogło zabraknąć formacji jaką zawiązali Quebonafide i Taco Hemingway w ramach projektu „Soma 0,5 mg”. Ich płyta uzyskała już status diamentowej, „Tamagotchi” zebrało ponad 100 milionów viewsów, a „8 kobet” w remixie z Bedoesem bez teledysku wykręcił 83 bańki.
„Art-B” z kolei to numer, który był pierwszym singlem zwiastującym nadchodzący projekt. Raperzy ubrani w charakterystyczne dresy, grający w szachy wśród publiczności siedzącej w trójkąt z miejsca zwrócili uwagę widowni. Poskutkowało to 23 milionami odsłon na YouTube.
Kuban – Chore Jazdy / 18 milionów wyświetleń
Oj trzeba było zaczekać na Kubana. Wielu z nas wydawało się to już niemożliwe, chociaż udział w #hot16challenge2 na nowo rozbudził nadzieje fanów – zarówno świeżą nawijką, jak i wersami „niby wyleciałem z rap gry, a to plotki są jak chuj (…) no a jak wrócę, będą uczyć się jak lepić te woksy„.
„Chore Jazdy” to numer pochodzący z jego debiutanckiego cozamixtape, wydanego w 2014 roku. To właśnie tym nielegalem zwrócił na siebie oczy całej rap gry. Niezaznajomionym z tym materiałem polecimy się z nim osłuchać, by zrozumieć dlaczego tak wielu słuchaczy czekało na powrót rapera z Opoczna.