Mata zapowiedział karierę na zachodzie. Czy udział w globalnej kampanii adidas, to pierwszy krok ku spełnieniu jego aspiracji?

"(...) to, co lokalne, może być globalne"

3 – to ulubiona cyfra Młodego Matczaka. W końcu jego ekipa to Gombao 33. Nie ma więc przypadku w tym, że Mata od długiego czasu współpracuje z kultową marką adidas (charakterystyczne 3 paski). Raper wielokrotnie przewijał w swojej twórczości, że jego celem nie jest tylko podbicie krajowej sceny, ale również stopniowe budowanie rozpoznawalności na międzynarodowych rynkach. I tak się już dzieje…

To dopiero intro…” z adidas

Mata ma na koncie tyle złotych, platynowych czy diamentowych płyt za poszczególne single i albumy, że zapewne już nawet ich nie liczy. Jego utworów, miesiąc w miesiąc, słuchają miliony fanów, a na koncerty przychodzi tysiące widzów. Co ciekawe, to wszystko, co do tej pory osiągnął, sam raper traktuje jako początek. W spocie adidas opisuje on swoją drogę, używając jedynie 3 słów: „To dopiero intro„. Dla postronnej osoby może być to szokujące, ale znając poglądy i zapał Michała, realizuje on plany na kolejne kilkanaście lat, o czym co nieco wspomniał w głośnym ubiegłorocznym wystąpieniu „#2040”.

Dowodem Maty na zainteresowanie marką adidas było poznanie jej „od podszewki” w głównej siedzibie znajdującej się w Niemczech. Już na samym wejściu na jednym z ekranów przywitał go napis: “adidas Welcomes Mata”. W bawarskim Herzogenaurach przede wszystkim miał okazję zobaczyć, m.in. historyczne modele odzieży i obuwia – w tym robione na specjalne zamówienie buty dla samego Leo Messiego – oraz osobiście poznać CEO marki. Wizytę zwieńczył podpisem w księdze gości – oprócz samej ksywy widnieje tam również charakterystyczny już dla niego uśmieszek: „MATA :)„.

Mata w globalnej kampanii adidas Originals

Jednym z pierwszych kroków w celu pokazania się na świecie było wykreowanie alter ego – Polak GBP. Tam Mata nie uniknął eksperymentu, podjęcia ważnej decyzji w postaci nawinięcia całego utworu w języku angielskim, co potwierdza „M”, gdzie w creditsach obok „Mata” widzimy właśnie „Polak GBP”. Ale najważniejszy etap dopiero przed nim. Michał Matczak, jako jedyny Polak, został ambasadorem globalnej kampanii adidas, tym samym dołączając do tak znanych postaci, jak Zinedine Zidane, Jenna Ortega, Pusha T czy David Beckham.

Ruszyła nowa kampania adidas Originals, w której główną rolę na polskim rynku odgrywa wspomniany Mata. Każdy z ambasadorów swoją działalnością, charyzmą, wizerunkiem i stylem odpowiada wartościom, które przyświecają marce adidas w najnowszej kampanii. Te słowa rapera mówią same za siebie: „Chciałbym, żeby moja współpraca z adidas Originals zainspirowała kolejne 1000 osób do tego, że to, co lokalne, może być globalne” – sugerując, że działanie w Polsce może otworzyć wiele horyzontów również poza granicami naszego kraju.

Mata, tak samo, jak adidas, tworzy autentyczne rzeczy, których celem jest ponadczasowość. Raper może pochwalić się sukcesami płyt: „100 dni do matury”, „Młody Matczak” i najnowszej „<33” – które już wpisały się do historii polskiego rapu. A klipy do takich singli, jak: „Kiss cam (podryw roku)” czy „Patoreakcja” szybkim tempem, w krótkim czasie, zmierzają do bariery 100 milionów wyświetleń na YouTube, co tylko pokazuje, że Mata był, jest i będzie osobowością, która porywa tłumy. Do tego wyznaczającą nowe trendy i nie bojącą się modyfikacji swojego wizerunku. Także w branży fashion i w erze trendów, które znikają tak szybko, jak się pojawią, marki muszą pozostać autentyczne, aby przetrwać próbę czasu i pozostać w sercach klientów. adidas przez lata stworzył wiele kultowych produktów, które przeszły ewolucję. Przykładowo: adidas Superstar, które początkowo były butami do koszykówki, z biegiem lat opanowały streetwear; adidas Samba – niegdyś obuwie stricte do piłki nożnej, dzisiaj niezwykle modny element codziennych stylizacji.

W końcu jak podkreśla sam Mata: „Oryginalność – niektórzy ją tracą z czasem, a niektórzy potrafią ją ocalić” – Ty do której grupy należysz?

[materiał sponsorowany]

Reklama na portalu? Produkcja video? Lokowanie produktu? Promocja Twojej muzyki?

Napisz do nas: redakcja@rapnews.pl

Najnowsze newsy

Popek X Razgonov „Złoty byk” – wspólna EP’ka

Popek - o tej postaci jest głośno… w zasadzie cały czas. Jednak w ostatnich...

Popek wytatuował głowę. Najpierw płacze, potem wybucha agresją! [VIDEO]

Popek jest znany ze swojego kontrowersyjnego wizerunku i takich też ruchów. Teraz ponownie postanowił...

Dudek P56 w Alei Gwiazd! Raper wyróżniony, otrzymał własną gwiazdę

Dudek 56 otrzymał swoją gwiazdę w Alei Gwiazd budowanej wzdłuż Słonecznej Promenady przy kultowej...

Ruskiefajki pracuje nad drugą solową płytą. Wiemy, kiedy wyjdzie!

Ruskiefajki zadebiutowała albumem "Gejsza", który ukazał się w 2022 toku. Dokładniej, miało to miejsce...

Bibič „BALKAN” – powrót rapera, nowy klip. Długa przerwa – jakie plany na 2024?

Po kilku miesiącach przerwy na scenę powraca nie kto inny, jak Bibič. To były...

NOKAUT! Popek przegrał po 27 sekundach – raper komentuje po walce w GROMDA [VIDEO]

Popek zmierzył się w swojej debiutanckiej walce na gołe pięści w federacji GROMDA. Jego...

KęKę „Start” – raper wrócił. Mamy klip i start sprzedaży preorderów

KęKę wypuścił pierwszą odsłonę swojego najnowszego solowego albumu. Właśnie dowiedzieliśmy się, jaki będzie nosił...

Kizo i Bletka z podwójnym diamentem za „TAXI” 

Utwór "TAXI" wydany przez Kizo i Bletkę osiągnął status podwójnego diamentu i został najczęściej...

Syn Bonusa RPK z solowym albumem. Kubańczyk i Kizo w klipie Dobrego Dzieciaka!

Dobry Dzieciak zadebiutował na płycie "Uwolnić Bonusa", ale… to nie koniec jego działań! Właśnie...
bashh obudź się