fot. źródło: SBM Label
Mata po występie na SB FFestivalu, gdzie odebrał złotą płytę (wręczoną na scenie przez Kayah!) za debiutancki legalny projekt „100 dni do matury”, postanowił podzielić się ze swoimi fanami pewną historią.
- Jakoś tak rok temu w bibliotece na Koszykowej postanowiłem, że pokaże wszystkim mojego fiuta. Dobrze pamiętam ten dzień – siedziałem w czytelni na pierwszym pietrze, a na laptopie miałem otwarte dwie karty – streszczenia.pl “Bracia Karamazow”, i YT (*FREE*) Stormzy Type Beat 2019 „The Throne” / Grime/Rap instrumental Free type beat 2019”. Pisałem te płytę zamulony na matmie (studies), zamulony w bibliotece (radiem lofi hip hop / beats to study to – brzmienie płyty bierze się w dużej mierze stąd, że nie chciało mi się przełączać na type beaty i po prostu pisałem pod to radio xd), ale też złamany na pół po rozstaniu z dziewczyną i najebany na wagarach o 13:00 w Cafe Nero przy British Council („patointeligencja”), po to by ostatecznie poczuć spokój i szczęście na parę godzin przed pierwszą maturą (pisemna z polaka) i napisać tytułowe “100 dni do matury”. Rok temu w tamtej bibliotece po raz pierwszy poczułem, że moje marzenia mogą się spełnić i od tego momentu zacząłem im trochę pomagać. Miałem się uczyć, napisałem yearbooka dla ziomali do którego wrzuciłem parę “siusiaków”, cenzopape i 7 dissów na twoją starą, a potem zadzwonił Solar i puścił to całej Polsce. W piątek, 500 metrów od Batorego i Qchni Rozbrat odebraliśmy z ziomalami złote płyty za cringe compilation na bitach z jutuba i doszliśmy do wniosku że życie jest pojebane. Dziękuję wszystkim, którzy pomagali tym marzeniom razem ze mną, bardzo Was kocham. NIECH ŻYJE GOMBAO NA ZAWSZE ❤️ – napisał w mediach społecznościowych.
„Patointeligencja”, czyli najbardziej popularny singiel Maty, zgromadził 21,5 mln wyświetleń w serwisie YouTube.